Webszövegírási folyamat
Amikor nekiállsz a teljes weboldalad szövegeinek, javaslom, hogy ezeket a lépéseket kövesd, és akkor sokkal egyszerűbb lesz:
EGYETLEN OLVASÓ
Állítsd össze az Egyetlen Olvasódat, az ideális ügyfeled vagy vevőd annyira részletesen, amennyire csak lehet.
Készíts egy hosszú listát az összes problémáról (külső, belső, végső), amiket az olvasód meg akar oldani vagy el akar kerülni – ezeket a második modul munkafüzetében szedted össze, és a felméréseidből tudod, hogyan fogalmazzák meg az olvasóid.. Állítsd őket fontossági sorrendbe.
Készíts egy hosszú listát az összes dologról, amire vágyik, amit el szeretne érni, szintén fontossági sorrendben. A problémákat és a vágyakat sok helyen fogod használni, legyen belőlük elég verzió kéznél, hogy ne ismételgesd magad.
WEBOLDAL SZERKEZETE
Legyen meg az értékesítési útvonalad több verzióban: milyen helyekről jönnek az oldaladra, és milyen útvonalat járjanak ott be?
Készíts egy listát az összes oldalról, amit használni fogsz.
Készítsd el az ajándék érdeklődőmágnesed.
Ha van/lesz blogod, határozd meg a célját és a fő fókuszát (mit ad az olvasónak?)
MINDEN OLDALHOZ:
Mi az oldal célja? Mit tegyen itt az olvasó?
Kinek szól?
Hol tart a nézelődő-érdeklődő-majdnemvevő folyamatban?
Mit akar az olvasó megtudni?
Te mit akarsz, hogy megtudjon?
Milyen szekciókat fogsz használni a sablonból?
Mielőtt bármilyen oldalnak elkezded megírni a szövegét, válaszold meg ezeket a kérdéseket. Nem kell szépen fogalmazni, ez csak neked van, hogy a lényeg legyen benne, és könnyen el tudj indulni.
Utána fogd azt a sablont, ami a legközelebb áll ahhoz, ami neked kell, csinálj egy másolatot róla, és a válaszaid alapján helyettesítgesd be a megfelelő részeket.
Ha kész van, akkor menj át rajta újra, és “rántsd össze”: vegyél ki mindent, ami fölösleges, vagy ami nem érdekli az olvasót, és ahol kicsit nyögvenyelős, ott fogalmazd át úgy, ahogy mondanád egy ismerősödnek, amikor lelkesen magyarázol.
SZOLGÁLTATÁSOK, AJÁNLATOK ESETÉN EZEK A KÉRDÉSEK SEGÍTENEK GYORSAN MEGÍRNI A SZÖVEGET:
Mi ez?
Kinek szól? (És kinek nem szól – ha lényeges)
Milyen fő problémát old meg?
Még milyen problémákat old meg?
Milyen fő vágyat elégít ki?
Még milyen vágyakat elégít ki?
Ki vagy te és miért higgyek neked?
Miért árulod?
Miért nem tudok élni enélkül?
Mikor lesz eredmény?/Hogyan működik?
Honnan tudom, hogy működik? (bizonyítékok/vélemények)
Mennyibe kerül? Ez miért éri meg nagyon?
Van valami garancia?
Miért MOST kell megvennem/megrendelnem?
Hogyan jutok hozzá?
Van valami bónusz?